NÅGRA SKÖNHETSTIPS FÖR ANSIKTSVÅRD

Här kommer några riktigt bra utav mina favoritprodukter när det gäller att ta hand om ansiktet.



Vi börjar med ansiktvätten. Genom tiderna med mina hud problem (inte direkt acne men väldigt mycket finnar osv.) har jag provat på många olika ansiktvätt krämer, men ingen har direkt kännts att den funkar riktigt bra.
Tills jag förra året hittade en kallad Acnicyl. Det är en riktigt bra ansikstvätt med tvättgelen och ansiktskrämen.
Det här har varit min räddning till att känna mig mycket fräschare. Det är klart att man måste använda den ett tag, men jag rekommenderar den varmt, otroligt värd, åtminstone för min hud.
Nu har dom även kommit med ett tillskott till Acnicyl familjen som ni kan se här ovan, Everyday Cream. Det är en kräm man ska använda när man känner att man inte har något stort utsatt område i ansiktet men ändå vill ha en bra ansiktskräm.
Och glöm inte: När det handlar om Ansiktstvätt är det alltid bäst om produkterna är ur samma märke eftersom dom är gjorda till att jobba bra ihop.




"Oil-free make-up remover" ur serien visibly clear av Neutrogena är en riktigt bra och billig sminkborttagning som finns att köpa på Apoteket. Speciellt bra till ögon, är lätt att få bort alla mascar rester med. Det är en kräm som man tar på t.ex en pads och sedan drar över ögonen eller vart ni nu vill få bort sminket.
Men försök att inte få in något i ögat. Var extra vaksamma där eftersom det kan svida mycket, ögat är väldigt känsligt.




En bra peeling som även är miljövänlig och bara gjord på naturliga varor (alltså riktigt bra för din hud)
är "Blackhead Exfolating Wash" ur serien Tea Tree från Thebodyshop, vilket är en favorit affär för mig.
Kanske inte värdens billigaste varor men riktigt prisvärda, när det gäller innehåll, kvalitet,
naturliga varor och miljöpåverkan.
Ska masseras in i hela ansiktet förutom över mun&ögon.

Kommentarer
Postat av: Linnea Montazami ♥ driver en av nattstads största bloggar

Jaa visst är det gott :D haha!



vad gör du då sötis :D ? kram

2011-12-05 @ 19:14:32
URL: http://www.nattstad.se/Babiiee01
Postat av: Rebecca

Första bilden, längst till höger, dom ska man ha i ögonen så blir fett bra.

2011-12-05 @ 21:32:30
URL: http://rebeccaablixt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0